Współpracę z naszymi klientami dzielimy na kilka poszczególnych etapów
- Przyjęcie lokalu w zarządzanie poprzez odebranie od właściciela kompletu dokumentów i kluczy.
- Ocena i przygotowanie indywidualnej strategii wynajmu do lokalizacji i możliwości adaptacyjnych lokalu.
- Przygotowanie lokalu do wynajęcia poprzez remont, doposażenie i sprzątanie.
- Sporządzenie dokładnej inwentaryzacji i dokumentacji technicznej lokalu.
- Wykonanie profesjonalnej sesji fotograficznej.
- Stworzenie opisu oferty uwzględniając zalety nieruchomości.
- Przygotujemy bezpieczną i sprawdzoną umowę najmu wraz z ankietą osobową i protokołem zdawczo odbiorczym.
- Poszukiwanie najemcy.
- Weryfikacja najemcy.
- Finalizowanie umowy, pobranie kaucji zabezpieczającej i pierwszego czynszu – przekazanie kluczy.
- Kontrolowanie regularnych wpływów czynszu za wynajem oraz sprawne interweniowanie w momencie wystąpienia nieprawidłowości
- Obsługa techniczna, naprawy, przeglądy techniczne dwa razy w roku.
- Zakończenie współpracy z lokatorem: inwentaryzacja, rozliczenie rachunków i kaucji z najemcą.
Kilka słów o weryfikacji najemcy
Weryfikacja najemców jest dla nas standardem. Ponieważ zobowiązaliśmy się chronić majątek klienta, który może być pewny, że nie wynajmiemy jego mieszkania nieodpowiedniej osobie.
Pierwszy etap weryfikacji odbywa się już na poziomie rozmowy telefonicznej. Nasze doświadczenie sprawia, że już na tym etapie możemy odrzucić osoby, z którymi, z różnych względów, nie podpisalibyśmy umowy. Kolejny etap to prezentacja mieszkania, podczas której możemy się dowiedzieć najwięcej o potencjalnym najemcy. Bezwzględnie od każdego najemcy wymagamy zaświadczenia o wysokości zarobków i/lub zatrudnieniu. Dodatkowo wykonujemy telefon do miejsca pracy, sprawdzamy referencje u poprzednich właścicieli nieruchomości wynajmowanych przez przyszłego najemcę oraz weryfikacja w bazie najemców.
Protokół zdawczo-odbiorczy:
Jest dowodem na to w jakim stanie technicznym lokator otrzymuje lokal. W razie zniszczeń czy sporów z najemcą przy rozliczeniu kaucji, dzięki temu, że złożył podpis pod tym dokumentem jesteśmy w stanie sprawniej wyliczyć koszty napraw i egzekwować pieniądze. Pozwoli to na ciągłe utrzymanie nieruchomości w dobrym stanie technicznym.
Terminowość wpłat od najemców:
Jednym z głównych sposobów na utrzymanie regularnych wpływów z najmu, poza bezpieczną umową i wnikliwą weryfikacją najemcy, będzie szybkie reagowanie na nie terminowość wpłat. Szybka reakcja pokazuje, że cały czas trzymamy rękę na pulsie, jesteśmy w tym aspekcie nieustępliwi i skrupulatni.
Jak zapobiegamy pustostanom:
Zawsze kontaktujemy się z najemcą dwa miesiące przed kończącą się umową najmu. Pytamy o plany względem naszej nieruchomości.
Od razu reagujemy w razie wpłynięcia wypowiedzenia. Dzięki temu, że mamy zapis w umowie o obowiązku udostępnienia nieruchomości w celu pokazania nowemu, potencjalnemu najemcy, mamy duże szanse na wynajęcie bez okresu przejściowego (pustostanu). Wszystkie naprawy staramy się wykonać jeszcze w trakcie trwania umowy, za zgodą najemcy.
Dbanie o najemców:
Każdy właściciel mieszkań na wynajem, powinien wiedzieć, że aby zapewnić sobie ciągły i bezproblemowy dochód z najmu należy dbać o lokatorów. Staramy się nie zapominać o nich. Poprzez utrzymywanie stałego kontaktu wiemy czy u nich jest wszystko w porządku, raczej niczym nas nie zaskoczą. Pytamy czy niczego nie potrzebują, czasem drobne udogodnienia czy usprawnienia sprawią, że zostaną z nami na następny okres trwania umowy. A gdy nadejdzie czas zakończenia naszej współpracy, zadowolony najemca może polecić nam kogoś ze swojego otoczenia na jego miejsce.
Najem krótkoterminowy:
Każdy kto się zdecydował kiedyś wynajmować mieszkanie na doby, jako Apartamenty, zdaje sobie sprawę z ogromu pracy do tego potrzebnej. Mieszkanie Należy utrzymywać na wysokim poziomie, konkurencja nie śpi.
Po wyremontowaniu, umeblowaniu i wyposażeniu Twojego Apartamentu trzeba zadbać o utrzymanie wysokiego standardu przez długi czas. Czasami warto skorzystać z firmy zajmującej się home stagingiem, aby się wyróżnić na rynku ciekawymi i przemyślanymi dodatkami. Sporządzić ofertę, zlecić zrobienie zdjęć fotografowi. Aby nasi klienci chętnie wybierali naszą ofertę niezbędne będzie: ciągła weryfikacja rynku, celem dostosowania cen do konkurencji, aktualnego zapotrzebowania i wydarzeń publicznych. Nie zapomnij o kontakcie z gośćmi, ustaleniem godziny zameldowania, wymeldowania, rezerwacji parkingu, pomoc w dotarciu. Przy każdej zmianie lokatorów należy wymienić pościel, oddać do pralni, posprzątać i przygotować mieszkanie na przyjęcie nowych gości. Przekazać, odebrać klucze, zadbać by niczego im nie brakowało.
Nasza firma dzięki doświadczeniu i skalowaniu biznesu jest w stanie sprawnie obsługiwać najem krótkoterminowy.